Vår historia

Om maskinskolan och våra medarbetare

Utbildade elever
års sammanlagd erfarenhet
Utförda kurser
Kurser totalt

“Kan vi hitta orsaken till olyckor, innan de händer, genom utbildning, då vinner vi.”

Jan Månsson, Grundare

VEM ÄR VI

Efter många år som uthyrare, och väldigt trött på att våra kunder inte riktigt förstod risker och annat med skylift, bestämde jag mig för att starta maskinskolan, Liftcertifikat utbildning blev till, säkra lyft, ställningsutbildning, grävmaskin, hjullastare, Behovet var enormt., kraven ökade mer och mer, fallskydd, heta arbeten,  HLR mm mm. Efter att utbildat ungefär 8000 BAS U, och ca 20000 Liftkort, känner vi att vi är ganska säkra på vad vi gör.

Liftutbildning,  säkra lyft,  arbete på väg allla nivåer, bas u bas P
ställning 2-9 meter, HLR,  grävmaskin, hjullastare, truck yrkesbevis ALLT

VAD GÖR VI

Bra fråga där
Vi arbetar från grunden , med tesen att utbildar vi vår personal så kommer också antalet olyckor på byggarbetsplatser att minska.
Vi har redan sett resultat rent statistiskt, att så är fallet.
Varje år, rent statistiskt, så är det 12-14 personer som dör på svenska byggen, många tyvärr pga okunskap och kanske även vinstjakt från företagen.
12-14 familje tragedier varje år
Vår företags policy är att och kommer alltid att vara: Om en inte förstår riskerna, då faller vår ide.
Det står i Arbetsmiljölagen, och det är faktiskt sant , att olyckor är olagligt.
Då rättar vi oss i ledet och följer lagen. 😀
Dessutom försöker vi utbilda såväl personal som chefer, så att vi eliminerar riskerna. Maskinskolan har en nollvision, och den kommer vi att kämpa för , tills vi når den.

MÖT VÅRT TEAM

Instruktörer och utbildare.